loading...
مجله صنعت تو
مریم بازدید : 54 جمعه 28 شهریور 1399 نظرات (0)

در مرحله بعدی ، لوله کشی لوله را فشار می دهید تا یک اتصال دائمی داشته باشید که هنوز قابل جابجایی است. کار با این اتصالات کاملاً آسان است. آنها یک اتصال تقریبا بی عیب و نقص ایجاد می کنند.

اگر می خواهید اتصال لوله کشی بدون نشت باشد ، اطمینان حاصل کنید که انتهای لوله به طور صاف و صاف بریده شده ، در قسمت خارجی آن نرم و صاف شده و لوله یا اتصالات به دورترین نقطه ممکن رانده شده است.

مبانی اتصالات Push-Fit:

اتصالات لوله کشی تحت فشار همچنین به عنوان اتصالات فشار یا اتصالات فشار شناخته می شوند. آنها به طور خاص برای استفاده در لوله های آب مسی PEX ، CPVC و سفت و سخت ساخته شده اند.

برخی از اتصالات کوچکتر هستند و مخصوصاً برای استفاده در لوله های پلاستیکی ساخته شده با یخ سازها ، آکواریوم ها و فیلترهای آب ساخته شده اند.

این اتصالات با هیچ لوله فولادی گالوانیزه قابل استفاده نیستند. اکثر آنها همچنین با لوله های مسی نرم یا انعطاف پذیر قابل استفاده نیستند.

انواع اتصالات لوله کشی دارای اتصالات فشاری ایده آل خود هستند ، از جمله اتصال کوپلینگ ، شیلنگ های اتصالی مورد استفاده در آبگرمکن ها ، لولاهای شیلنگ ، سه راهی ، آرنج ، شیرهای خاموش و اتحادیه ها.

بیشتر مقررات لوله کشی امکان استفاده از این اتصالات را در داخل حفره های سقف یا دیواره ها فراهم می کند. برخی از انواع اتصالات پس از پیچیده شدن در نوار ، در زیر زمین مدفون می شوند.

اگر قصد دارید از این اتصالات برای پروژه های عظیم استفاده کنید ، انتظار داشته باشید که پروژه پرهزینه باشد زیرا ارزان نیستند. علاوه بر این ، برای محدودیت استفاده از اتصالات در یک پروژه عظیم ، با بخش ساخت و ساز محلی خود تماس بگیرید.

اتصالات Push-fit با گرفتن لوله ثابت شده با حلقه آنها کار می کند. این حلقه معمولاً دارای برخی دندانها از استیل است. این اتصالات همچنین یک یا چند حلقه O در داخل خود دارد که باعث ایجاد یک مهر و موم محکم در اطراف لوله می شود.

در صورتی که لوله کاملاً گرد نباشد یا لبه های آن ناهموار باشد یا با گلوله پوشانده شود ، ممکن است حلقه های O ارائه شده نتوانند مهر و موم محکمی ایجاد کنند ، در نتیجه باعث نشت می شود.

همچنین ، در صورتی که لوله به طور مربع و روان بریده نشده باشد ، نمی تواند به طور مساوی در اطراف اتصالات قرار بگیرد ، یا ممکن است فراتر از عمق لازم در اتصالات باشد.

همه این مسائل منجر به یک مهر و موم ناقص می شود. به همین ترتیب ، توصیه می شود به جای استفاده از اره ، فقط از ابزار برش لوله برای برش لوله استفاده کنید.

لوازم و ابزار مورد نیاز:

نشانگر

اتصالات فشاری

لوله برش

چاقوی کمکی (در صورت لزوم)

پارچه گل مینا (در صورت لزوم)

ابزار رفع اشکال (نوع اندازه گیری عمق)

 نصب اتصالات Push-Fit در لوله کشی شما:

مرحله 1- برش لوله:

با برش لوله یا لوله مطابق با طول مورد نیاز شروع کنید. از ابزار برش لوله درست برای مواد خاص لوله استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر لوله مسی را برش می دهید ، از برش لوله ای برای مس استفاده کنید.

اگر با لوله CPVC کار می کنید ، از یک ابزار برش لوله بر پایه پلاستیک استفاده کنید. برای PEX ، از ابزار برش PEX استفاده کنید. هنگام اندازه گیری برای برش لوله ، به یاد داشته باشید که ممکن است لوله در حدود 1 اینچ در داخل اتصالات امتداد داشته باشد. بنابراین ، هنگام برش لوله این نکته را به خاطر بسپارید.

مرحله 2- تغییر شکل لوله و رفع اشکال آن:

بعد ، انتهای یک لوله مسی را بچرخانید. همچنین آن را رفع اشکال کنید. هنگام برداشتن لبه های دندانه دار و تیز که ممکن است پس از برش لوله پشت آن باقی بمانند ، از ابزار تغییر شکل و رفع اشکال استفاده کنید. این ابزار لوله را از داخل و به طور همزمان از خارج خارج می کند.

متناوباً ، لوله را با استفاده از پشت ابزار reaming استفاده کنید. همچنین ، از یک کاغذ سنباده یا پارچه زمرد (نوع ریز ریز) استفاده کنید تا لبه خارجی آن را به آرامی از بین ببرید. با این حال ، شما فقط باید لبه را سنباده بزنید. از سنباده زدن سطح دیواره لوله خودداری کنید.

لوله های PEX و لوله های CPVC نیازی به تخلیه یا اصلاح مجدد ندارند. با این حال ، درصورتی که لوله کشی CPVC به نوعی برجستگی در اطراف لبه داخلی باشد ، می توانید از کاغذ سنباده ظریف ، پارچه زمرد یا چاقوی ابزار استفاده کنید تا لبه داخلی را با دقت باز کنید.

پس از اتمام ، هرگونه آوار از داخل لوله خارج کنید. سپس با استفاده از یک پارچه یا پارچه تمیز سطح لوله یا لوله را پاک کنید.

نکات مفید: می توانید برخی از تولیدکنندگان اتصالات فشار آور را پیدا کنید که ابزارهایی برای رفع اشکال در اندازه های مختلف می فروشند. این ابزارها به عنوان ابزارهای تغییر شکل و رفع اشکال کار می کنند در حالی که هنوز به عنوان ابزارهای مارک گذاری موثر برای علامت گذاری عمق اتصالات کار می کنند.

مرحله 3- علامت گذاری لوله:

یک مارکر و ابزار رفع خطا (گزینه اندازه گیری عمق) برای علامت گذاری لوله یا لوله استفاده کنید. علامت گذاری باید عمق کامل اتصالات را نشان دهد. ابزار اندازه گیری را روی انتهای لوله بکشید تا زمانی که احساس کنید متوقف شده است. بعد ، یک خط صاف را با نشانگر در امتداد لبه ابزار مشخص کنید.

در صورت نداشتن ابزار سنجش ، از هر نوار اندازه گیری برای اندازه گیری از انتهای لوله استفاده کنید. از مارکر برای مشخص کردن لوله یا لوله طبق عمق مشخص شده توسط سازنده برای آن اتصالات خاص استفاده کنید. انجام این کار تناسب کامل را فراهم می کند.

مرحله 4- نصب اتصالات:

اکنون اتصالات فشار را از انتهای لوله فشار دهید. متناوباً ، لوله یا لوله را به داخل لوله کشی فشار دهید تا جایی که دیگر از این کار متوقف شود.

پایان اتصالات فشاری مطابق با علامت گذاری که برای عمق لوله ایجاد کرده اید ، به تراز مناسب نیاز دارد.

هنگامی که با مارک همسو شود ، نشان می دهد که لوله یا لوله کاملاً در اتصالات فشار قرار داده شده است. با نصب اتصالات ، می توانید اتصالات فشار یا لوله را 360 درجه در صورت لزوم بچرخانید.

نکات: اکثر اتصالات برای ایجاد ثبات در انتهای لوله PEX دارای یک ماده سخت کننده یا بوش PEX در داخل آنها هستند.

بعضی از اتصالات فاقد آن هستند ، بنابراین باید یک بوش جداگانه بخرید و قبل از نصب آن را در آن قرار دهید. هنگام استفاده از CPVC یا لوله مسی لازم نیست بوشهای ساخته شده جدا شوند.

پس از نصب می توانید لوله / لوله و یا اتصالات را در صورت لزوم با استفاده از ابزار حذف فشار حذف کنید. این ابزار دارای یک گیره کوچک است که به شکل نعل اسب است.

این ابزار در اطراف لوله قرار می گیرد. شما به راحتی ابزار حذف را بر روی بخشی که لوله در اطراف آن از اتصالات فشار می دهد فشار دهید.

بعد ، لوله را به سمت بیرون بکشید. در صورت برداشتن اتصالات فشار از لوله PEX ، باید قبل از نصب مجدد ، آن را از قبل برش دهید. یک برش تازه و یک اینچی در انتهای لوله کافی خواهد بود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 63
  • بازدید ماه : 159
  • بازدید سال : 765
  • بازدید کلی : 2,458